ראשי » אימון אישי-קואצ'ינג, הוליסטיקה-כללי, התפתחות אישית-הגשמה עצמית, קואצ'ינג-התפתחות אישית » חשיבה מחוץ לקופסה ועשייה מטאפורית

חשיבה מחוץ לקופסה ועשייה מטאפורית

חשיבה מחוץ לקופסה ועשייה מטאפורית

סובלים ממחסום חשיבתי? מעוניינים לשפר את היצירתיות . השתמשו בעשייה פיזית המבוססת על מטפורות על מנת לשנות את דפוסי החשיבה ולשפר את היצירתיות . כך לפי ממצאי מחקר חדש.
ממצאי החוקרים מצביעים על יעילות של חוויות פיזיות מטפוריות לעידוד מנגנוני הקוגניציה לצאת מחוץ לקופסה פשוטו כמשמעו על מנת לפתור בעיות ולטפל במחסום יצירתי. 

מלאכת מחשבת. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc3-by-sa. איור: Kleiner

מלאכת מחשבת. מקור: ויקיפדיה ברשיון שימוש cc3-by-sa. איור: Kleiner

במחקר שרואה אור בגליון העדכני של כתב העת Psychological Science שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת מישיגן בארצות הברית, בצוותא עם צוות חוקרים בינלאומי בנושאי ניהול ויצירתיות, בחנו החוקרים בחמישה מחקרים כיצד הפעלה של הסטודנטים הנבדקים בניסויים באופן פיזי ביישום של מטפורות הועיל לשיפור היצירתיות ולהפסקת מחסום חשיבתי ושיפור היכולות הקוגניטיביות, יכולת פתרון בעיות, גמישות חשיבתית ורציפות חשיבתית.

החוקרים ביקשו מהתלמידים בכל אחד מהניסויים לפעול באופן מעשי פיזי שמיישם מטפורות, על מנת לשפר את יכולתם לפתור בעיות- כך למשל תלמידים נתבקשו לחשוב על פתרונות הפוכים לבעיה באמצעות החזקה של יד אחת באמצעות היד האחרת, כפי שבא לידי ביטוי באנגלית –On The Other Hand – – שמשמעותו מצד שני. או במקרה ניסוי אחר נתבקשו הסטודנטים ללכת בחופשיות מחוץ למסגרת החדר או הקיוביקל שלהם ולצאת החוצה לחשוב מחוץ למסגרת/מחוץ לקופסה- כלומר מחוץ לקוביה המשרדית בה שהו, או למשל התבקשו לפתוח בעיות המצריכות חשיבה על מיזוג רעיוני של נושאים כאשר הם התבקשו לפעול לפי המטפורה – לחבר שניים ועוד שניים (באנגלית Putting two and two together ובעברית הביטוי- לחבר אחד ועוד אחד) בעת שהם פתרו בעיה וחיברו שני אובייקטים פיזית.

ממצאי המחקר כאמור העלו כי עשייה פיזית המיישמת מטאפורות מעין אלה באופן פיזי בעת פתרון בעיה והפעלת כישורים קוגניטיביים שכליים שיפרה את תפקודם של הסטודנטים באופן מובהק ומשמעותי.

תגיות:

השאר תגובה

דילוג לתוכן